אומגה 3

March 7, 2017

אומגה 3 היא אחד מרכיבי המזון הנחקרים ביותר בעולם הן כתוסף תזונה והן כחלק מהמזון. אומגה 3 נמצאת במזונות סרדינים, אנשובי, סלומון, טונה, מקרל, אצות ים, אגוזי מלך, זרעי פשתן וצ'יה ובארוגולה.

 

אומגה 3 היא שם כולל לשלוש חומצות שומן והם EPA, DHA ו- ALA. 

EPA ו- DHA הן בעלות התפקידים הביולוגיים ו- ALA הופכת בגוף ל- EPA ו- DHA. גוף האדם אינו הופך בצורה יעילה את ALA ל- EPA ו- DHA ונמצא כי הוא מצליח לעשות זאת ברמה של עד 15%. EPA ו- DHA נמצאות רק בדגים שהזכרתי, DHA נמצאת גם באצות ים ו- ALA נמצאת במקורות הצמחיים, לכן כדי לזכות בפעילות מיטבית של אומגה 3 רצוי לצרוך אותה מדגים. יש לציין שדגי הים מזוהמים בכספית וככל שהדג גדול יותר הוא נמצא במעלה שרשרת המזון ואוכל יותר דגים אשר קטנים ממנו ולכן הוא מכיל יותר כספית, לכן רצוי לצרוך אומגה 3 מדגים קטנים כמו סרדינים, אנשובי וסלומון. כספית יכולה לפגוע במערכת העצבים ולגרום לדיכאון, הפרעות קשב, דמנציה ורעד. למרות זאת דגים מכילים את המינרל סלניום אשר מנטרל את ההשפעה שיש לכספית על מערכת העצבים ולראייה אין מחקרים שמאששים כי אכילת דגים גרמה לפגיעה כזו.

 

 

 

חשיבותה של אומגה 3 באיזון תהליכים בגוף ולצורך כך מתבקש יחס נכון בין חומצות שומן אומגה 3 ל- אומגה 6. התזונה מהערבית הטיפוסית עשירה יותר בחומצת שומן אומגה 6 ולכן חשוב לדאוג לצרוך לפחות 500 מ"ג אומגה 3 ביום- 100 גרם סרדינים, אנשובי או 200 גרם סלומון. יש לציין שבשר בעלי חיים גם מכיל אומגה 3 אבל לא ביחסים הנכונים עם אומגה 6 אלא אם בעל החיים ניזון בעיקר מעשב. בעלי החיים שגדלים היום בתעשייה ניזונים בעיקר מסויה ודגנים ותזונה זו גורמת לגופם לייצר יותר אומגה 6 ביחס לאומגה 3 ולכן אם אוכלים בקר, כבשים, עיזים, עוף או ביצים עדיף כאלו שניזונו בעיקר מעשב.

 

תפקידה הביולוגי של אומגה 3 הוא בויסות דלקות, הפחתת קרישיות בדם, ויסות לחץ הדם, ויסות סרוטונין במוח, חומר מוצא לממברנות התאים לרבות של מערכת העצבים במוח. כתוצאה מתפקודים אלו לאומגה 3 יש מגוון שימושים רפואיים שנחקרו והוכחו כיעילים ובטוחים.

 

שימושים רפואיים:

  • מניעת מחלות לב ושבץ.

  • טיפול ביתר לחץ דם.

  • טיפול בעודף קרישיות בדם.

  • טיפול בדיכאון.

  • טיפול בהפרעת קשב וריכוז.

  • טיפול באטופיק דרמטיטיס ופסוריאזיס.

  • טיפול בדלקות מפרקים OA ו- RA.

  • טיפול במחלות אוטואימוניות.

  • טיפול בקוליטיס וקרוהן.

  • מניעה וטיפול בדמנציה לרבות אלצהיימר.

  • מניעת דיכאון שלאחר לידה.

  • מניעת לידות מוקדמות.

  • מניעת רעלת היריון.

  • מניעה של אלרגיות ביילודים.

 

אזהרות:

  • שילוב עם תרופות מדללות דם כמו אספירין וקומדין יכול להגביר את ההשפעה ולגרום לדימום יתר.

  • ישנם אנשים אלרגיים לאומגה 3.

 

מינון יומי מקובל:

300-3000 מ"ג EPA + DHA

 

לינק להזמנת אומגה 3 במינון 600 מ"ג EPA+ DHA מאתר IHERB:

http://il.iherb.com/pr/jarrow-formulas-epa-dha-balance-240-softgels/7929

 

לינק להזמת אומגה 3 במינון 950 מ"ג EPA + DHA מאתר IHERB:

http://il.iherb.com/pr/solgar-omega-3-epa-dha-triple-strength-950-mg-100-softgels/26738

 

עם הקוד הבא מקבלים 10% הנחה בקנייה הראשונה: Mgz025

 

Please reload

  • Facebook Clean Grey

עיקבו אחרי:

© 2016 כל הזכויות שמורות - תמיר גרבי - נטורופת ND | מומחה לתזונה ואורח חיים בריא

  • mzl_yvdefagt_edited
  • Facebook Social Icon